De ramp

Lieve pappa,

Vandaag wil ik je meenemen naar de eerste Februari in het jaar 1953. Precies u woonde met mamma in Willemstad (Noord Brabant). Het was een barre situatie toen, toch? Weet je nog hoe jullie werden geëvacueerd voor de ogen van de natie? En het was koud. Het was, verschrikkelijk koud. Weet je, pappa, ik heb een stuk gevonden op internet dat precies beschrijft wat u toen voelde. Wees gerust. Ik heb je geregistreerd zodat je het stuk kan lezen.

download (1)

En dan de herdenking van deze ramp. Waarom wordt dat zo weg geschoven in deze tijd? Tuurlijk, de Deltawerken waren wel voltooid, maar toch is het een moeilijk verhaal geweest. Hoe koud had je het wel niet. Lijkt mij ondenkbaar, maar dat is nou juist het probleem. Er zijn gelukkig monumenten voor de herdenking van deze ramp gemaakt. Ik vind echter dat er nog steeds te weinig rekening mee gehouden wordt. Wat vind jij, pappa?

Geef een reactie

